marți, 17 februarie 2015

Lecturi motivaționale

Inteligenţa emoţională –
poartă-te cu alţii aşa cum ai dori să se poarte ei cu tine!


„Oricine poate deveni furios – e simplu. Dar să te înfurii
pe cine trebuie, cât trebuie, când trebuie, pentru
 ceea ce trebuie și cum trebuie – nu este deloc ușor.”
Aristotel. Etica nicomahică



     Biblioteca „Onisifor Ghibu” continuă să fie gazda celor care își doresc cu adevărat să devină personalități de succes și conștientizează că pentru atingerea acestei performanțe lectura de calitate joacă un rol esențial. Membrii Clubul de lectură JCI-Chișinău s-au întâlnit pentru a discuta o nouă carte de dezvoltare profesională și personală.
Pornind de la ideea că incapacitatea de a ne controla propriile emoții poate avea consecințe grave, distrugând într-o clipă de mânie tot ce am construit de-a lungul mai multor ani, membrii Clubul de lectură JCI-Chișinău au decis să studieze cartea „Inteligența emoțională” de Daniel Goleman. Scrisă în 1936, cartea continuă să fie printre cele mai recomandate lucrări de dezvoltare personală, păstrându-și statutul de bestseller. 
În cadrul bibliotecii a fost lecturat capitolul „Când a fi deștept este o prostie”, considerat de participanți ca fiind unul intrigant. Discuția care a urmat a fost productivă, generând concluzii valoroase. Una dintre acestea referă la faptul că: „…există un cuvânt de modă veche care definește toate calitățile pe care le reprezintă inteligența emoțională, și anume caracter…. iar leagănul caracterului este autodisciplina; o viață plină de virtuți, așa cum au constatat filozofii de la Aristotel încoace, se bazează pe autocontrol” (Daniel Goleman).

Participanții au sesizat faptul că autorul  Inteligenței emoționale tratează mai multe aspecte care duc la atingerea EQ și care cumulat duc la starea de a ne “simți bine în propria piele” – o definiție simplificată a obiectivului cărții.
O metodă oferită de Daniel Goleman pentru a ne putea controla emoțiile este cea a semaforului. Roșu e momentul apariției unei situații tensionate, atunci, ne sfătuiește autorul, ia o pauză și gândește-te; următoarea etapă – galben – încearcă să înțelegi ceea ce simți, găsește cât mai multe soluții și gândește-te la consecințe; verde – acționează, pune cel mai bun plan în aplicare.
O altă strategie pentru o comunicare eficientă este formula X Y Z – „Când ai făcut X, m-am simțit Y, aș fi preferat să faci Z”. Daniel Goleman consideră că o comunicare deschisă, orientată spre soluții și nu spre învinuiri, va rezolva cel mai bine conflictele.

Considerăm că lectura acestor cărți ne poate ajuta să ne dezvoltăm inteligența emoțională, ceea ce este foarte important pentru a deveni un om de succes, împăcat cu sine însuși și cu cei din jur!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu