joi, 26 noiembrie 2015

ZIUA BIBLIOGRAFIEI - Prezentare de carte: "Petru Cărare – scriitor nonconformist"


Cu ocazia Zilei Mondiale a Informației la Filiala “Onisifor Ghibu” s-a organizat Ziua Bibliografiei în cadrul căreia am prezentat utilizatorilor volumul  de exegeze literare și bibliografice „Petru Cărare – scriitor nonconformist”. Am vorbit cititorilor succint date din biografia scriitorului Petru Cărare. Le-am prezentat operele editate aparte ale scriitorului, i-am informat despre operele traduse și despre aprecierile  vieții și activității literare cărăriene.

Crezul meu
                                                (Petru Cărare)

Cu versul meu de sters-am
O lacrimă cuiva,
Pot spune spune cu mândrie
Cam scris și eu ceva.

De l-am întors acasă
Pe fiul abătut,
Nu-mi pare rău de timpul
Pe scris ce-am dat tribut.

De am sădit un zâmbet
Pe-o față de mahmur,
Eu muza mea cu mine
Să stea o mai conjur.

De am făcut pe unii
Să-și cânte graiu-n cânt,
Eu mâna mea pe liră
O port cu tremur sfânt.

De i-am făcut prieteni
Pe cei sfădiți de ieri,
Întorc o altă foaie
Și scriu cu noi puteri.

Și dacă fac să tacă
Măcar un gât de tun,
Condeiu-mi iau drept sculă
Să-l fac pe om mai bun.


Arta poetică a lui P. Cărare se caracterizează prin câteva particularități distinctive și autentice. Ele țin de temperamentul și structura sa psihologico-artistică, de cultura sensibilității artistice,de viziune și formulă, de curajul civic. Ceea ce poate fi observat în primul rând la lectura poeziei lui Petru Cărare sunt spiritul de creație, verva ironică, sclipirile de cuget, gravitatea trăirii conjugată cu expresia simplă, nevinovată, nebătătoare la ochi. Ele… definesc ceea ce se cheamă strategie a lirismului său…
Timofei Roșca 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu