miercuri, 7 octombrie 2015

Lansarea volumului „Fereastra cu lentile” de Zina Bivol

E anotimpul poeziilor rostite în şoaptă, al versurilor tulburătoare, al iubirilor înfrigurate şi al sufletelor pereche. Toamna e anotimpul emoţiilor… și probabil, timpul perfect pentru a lansa un volum de poezie plin de emoție, așa cum este „Fereastra cu lentile” semnat de Zina Bivol: „Merg gata de a întâmpina oaspeți noi./ Fereastra cu lentile cunoaște toți trecătorii,/ Până și pe cel care nu a trecut pe aici niciodată.// Prin fereastră privesc cerul, iar prin mine trecătorul./ Fii bun și treci!” (Fereastra cu lentile)
Lansarea volumului a avut loc pe 7 octombrie 2015, în Sala Nuciferă a Bibliotecii „Onisifor Ghibu”. Publicul select  - Arcadie Suceveanu, președintele Uniunii Scriitorilor din Moldova; Nina Corcinschi, critic literar; scriitorii Em. Galaicu-Păun, Claudia Partole ș.a. au felicitat-o pe tânăra poetă, au încurajat-o și au îndemnat-o să nu se lase de scris.
Criticul literar Nina Corcinschi vede în poeziile Zinei Bivol un eu care cuprinde cele două ipostaze ale feminității, mireasă și mamă  - și își alege ca repere simbolurile primordialului: ploaia, marea, apele uterine - „Dansez cu ploaia,/ Doamna cu ochii de apă/ Și fața mereu umedă ca gură unui pește.” (Doamna ploaia)

Marin Ganciu interpretând la cobză „Cântec duhnivnicesc”

Zina Bivol e cu siguranță una dintre vocile importante ale generației foarte tinere de poeți, iar pentru a vă convinge de acest lucru vă invităm să lecturați volumul „Fereastra cu lentile” pe care îl găsiți la Biblioteca „Onisifor Ghibu”.
„Îmi plac toate cuvintele care încep cu litera M
Eu întotdeauna am fost cuminte la Mama
Îmi plac toate cuvintele care încep cu litera M
Eu întotdeauna am fost cuminte la Tata”  
                                                (Autoportret)
                                                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu