luni, 28 septembrie 2015

Nocturna Bibliotecilor în gama poeziei


Biblioteca Onisifor Ghibu” a găzduit pe 25 septembrie, timp de trei ore, evenimentul –Noaptea lecturilor poetice sau noaptea poeziei, cum a fost numită de Nicolae Corlat, prozator, editor și critic literar din România, a fost şi în acest an o adevărată seară de revelaţie poetică şi spirituală. Aici am cunoscut poeţi deosebiţi, tineri îndrăgostiţi de poezie şi timp de câteva ore toţi cei prezenţi au fost prinşi de magica lume a poeziei.
         La eveniment au fost prezenţi reprezentanţi ai „Clubului poeţilor desculţi”, Denis Chirtoacă, Ion Coşeru, care au citit poezii din antologia apărută de curând „…scriem alb pe negru…”, întâmpinate cu aplauze de către cei prezenţi. Iar Elena Mihalachi, talentul căreia a fost descoperit pe un site de socializare, a impresionat prin stil şi originalitate.
         Vitalie Răileanu, poet, critic literar şi directorul Bibliotecii „Onisifor Ghibu” ne-a încălzit inimile cu versuri frumoase şi ne-a îndemnat să ne apropiem mereu cu linişte de poezie, să o iubim pentru că doar prin ea sufletul prinde aripi spre spre înălţimi cereşti.
         Ne-au onorat cu prezenţa: Marin Postu, profesor universitar, fiind surprins plăcut de acest eveniment de suflet şi ne-a vorbit despre noul volum de versuri al poetului Vitalie Răileanu. Zina Bivol, tînără scriitoare, ne-a citit din versurile sale şi una din poezii mi-a atins profund strunele sufletului, se numeşte „Un pian dezacordat”:


Sunt un pian dezacordat
Fiecare notă prezintă
O parte a corpului meu.
Începând cu octava mică
Şi finisând cu octava mare.
Lemnul de brad
Mă împrospătează
Zi de zi
Şi cele 3 picioare pe care mă sprijin
Nu-mi permit să cad
Mai jos decât pământul.

Sunt un pian dezacordat
Dar îmi place melodia
Pe care o cânţi.
Începând cu Do-reşte-mă
Re-spinge-mă
Mi-roase-mă
Fa-brică-mă
Sol-icită-mă
La-să-mă
Si-mplifică-mă
Do-boară-mă,
Apoi luăm notele invers
Până la registrul cel mai acut.

Ne bucurăm de faptul că avem parte de întâlniri pentru sufletul şi mintea noastră, care ne dezvoltă şi ne îndrumă la tot ce e frumos, plăcut şi sublim.

       




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu