miercuri, 26 august 2015

Moldova – Țara inimii mele!

,,Noi sântem oamenii acestui pământ! Noi am prins rădăcini aici, ca și codrii străvechi, noi ne-am înfrățit cu pământul. Ne-au bătut furtunile, dar am stat pe loc, ca să ne vină ceasul înfloririi”.
(Mihail Sadoveanu)


 

Sunt mândră de ţara mea, Moldova, o ţară frumoasă cum nu e alta pe lume. Codrii, dealurile line şi râurile cu ape curate precum cristalul sunt motive de mândrie şi bucurie pentru noi cei care locuim în Moldova. Aici suntem Acasă unde iarba e de un verde crud, unde pe-o coastă de deal vedem mioare și un păstor care are grijă de ele, unde buneii își așteaptă nepoții, țara unde părinții duc dorul copiilor ca să-i strângă în jurul mesei. Aici e locul de care suntem legați sufletește, cum spunea și B. P. Hașdeu: „Fie pâinea cât de rea / Tot mai dulce mi se pare, când o știu din țara mea”.
Având o istorie zbuciumată, Moldova este o ţară care şi-a câştigat demnitatea prin lupte şi războaie.
Ziua Independenței este sărbătoarea națională a Republicii Moldova, prin care se marchează adoptarea Declarației de Independență la 27 august 1991.



24 de ani pentru un stat este un termen însemnat! A fost un proces oarecum dificil, prin care s-a conturat personalitatea acestuia. Statul nostru  a trecut printr-un proces sofisticat de educație și autoeducație, dezvoltare, schimbări, revolte și evoluție. Zic evoluție pentru că, să fii independent nu este lucru ușor, ci unul foarte responsabil și plin de tentații. Și ținând cont de asta, lucrurile nu stau, probabil, chiar atât de pesimist, cum tind să creadă unii.
La 24 de ani, putem afirma cu certitudine că suntem independeți și asta e de bine. Chiar dacă nu există libertate totală și independență sută la sută în oricare sistem social, totuși, timp de 24 de ani am crescut, ne-am maturizat, chiar și din punctul de vedere al indepdenței ca suflet și neam.
Ne dorim mai mult, eu, tu, fiecare cetățean și întreaga societate civilă și pentru acest mai mult, fiecare trebuie să pună umărul, o piatră sau un cuvânt. Iubiți-vă Țara cu toții!



La mulți ani, Moldova!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu