luni, 6 februarie 2012

Dacă dragoste nu e, nimic nu e...

Revistă bibliografică

1.  Laurens, Stephanie. Adevărata faţă a dragostei / Stephanie Laurens. –Buc.: Ed. Lider, 2006. -451 p.
După ce a cucerit inimile cititorilor români cu primul său roman, Femeia ideală, cunoscuta scriitoare americană Stephanie Laurens, autoare a 27 bestselleruri, oferă prin cartea de faţă o nouă dovadă a deosebitului său talent scriitoricesc.
În Anglia începutului de secol al XIX-lea, Gerrard Debbington, un renumit pictor peisagist, burlac foarte vânat în înalta societae, doreşte să-şi întregească faima imortalizând pe pânză straniile grădini de la Hellebore Hall. Îndeplinirea dorinţei lui e condiţionată de realizarea în prealabil a portretului fiicei lordului Tregonning, stăpânul acestora.
Deloc încântat de perspectiva irosirii talentului cu pictarea uneio ,,gâsculiţe’’, cum o credea pe Jacqueline, acceptă până la urmă, tentaţia de a reda splendoarea grădinilor fiind mult prea puternică. Ajuns la destinaţie, el constată cu uimire că fata este cu totul altfel decât şi-o imaginase. Curând, Gerrard va realiza că Jacqueline reprezintă sufletul său pereche. Numai că răul care pare să desluşească în domeniul de la Hellebore Hall se răsfrânge şi asupra  frumoasei fete. O serie de zvonuri abat asupra ei, acuzaţii grave, care o fac responsabilă de ucidera logodnicului şi a mamei ei. Oare sub masca ingenuităţii cu care l-a cucerit pe Gerrard se ascunde o criminală sadică? 

2. Gratch, Alon. Dacă dragostea ar putea gândi / Alon Gratch. –Buc.: Ed. Trei, 2010. -297 p.
Pare întotdeauna că te îndrăgosteşti de cine nu trebuie? Simţi mai mereu că partenerul tău nu se ridică la nivelul aşteptărilor? Eşti îndrăgostit de cineva care nu te iubeşte la rândul său? Psihoterapeutul Alon Gratch a identificat şapte tipare care ne împiedică să găsim dragostea şi fericirea. În această carte el ne arată cum să recunoaştem tiparul de relaţie pe care-l repetăm, să acceptăm părţile bune şi părţile rele din relaţiile noastre şi ne ajută să reuşim să ne gândim la relaţiile noastre, atât de pline de sentimente care, uneori, ne copleşesc. El ne arată cei trei paşi necesari pentru a ne opri din repetarea acestor tipare ale iubirii iluzorii şi a găsi iubirea reală şi durabilă.
3. Ortega y Gasset, Jose. Studii despre iubire / Jose Ortega y Gasset. –Buc.: Humanitas, 2008. -252 p.
,,Femeia ca femeie’’ acţionează, în viziunea raţională şi prudentă a lui Ortega y Gasset, ca forţă majoră în evoluţia societăţii omeneşti, îndeobşte interesată doar de rolurile curente ale femeii, ca mamă, soră, soţie şi fiică. Iubirea, fenomen activ ţinând de sfera atenţiei, proces de alegere care impune concentrarea întregului potenţial biopsihic al individului, modelează nu numai destinul personal, ci şi destinul istoric al generaţiilor succesive. Arii culturale vaste (Antichitatea greacă, Evul Mediu european, poezia trubadurească şi dantescă, islamul, civilizaţiile amerindiene etc.) intră în atenţia filozofului ca material argumentativ în serviciul unei gândiri originale şi strălucitoare ca expresie stilistică.
4. Gueguen, Nicolas. Psihologia seducţiei / Nicolas Gueguen. – Iaşi: Polirom, 2008. -272 p.
O mână trecută prin păr, o privire insistentă, un zâmbet larg: seducţia se bazează pe nenumărate strategii, deseori inconştiente. Pentru a vă face remarcat şi plăcut, trebuie să stăpâniţi limbajul trupului şi să ştiţi cum poate fi interpretat comportamentul dumneavoastră. Nicolas Gueguen prezintă rezultatele unor experimente ştiinţifice care au demonstrat, spre exemplu, că o femeie care zâmbeşte devine mai frumoasă sau că simţul umorului e un avantaj considerabil pentru un bărbat. Misterul atracţiei este astfel explicat prin intermediul psihologiei comportamentale, ce vă ajută să înţelegeţi regulile jocului seducţiei.
5. Dragostea, gelozia, ura: proverbe, maxime, cugetări, reflecţii. –Târgovişte: Ed. Pandora-M, 2005. -139 p.
Cu adevărat, dragostea e străbuna lumii.
                                                             Ghasemi
Cel reînviat de dragoste, rămâne nemuritor.
                                                             Sanai

Cine-a scornit dragostea să aibă parte de ea.
                                                             Proverb românesc

Ce lucru minunat e dragostea! Sute de plăceri sunt ascunse în ea. Doar una dintre ele îţi spun: şi anume că în faţa dragostei şi rege şi sărac sunt egali.
                                                                                               Tuti-Name

 6. Verdon, Jean. Dragostea în Evul Mediu: Trup, sexualitae şi sentiment / Jean Verdon. –Buc.: Humanitas, 2009. -295 p.
Tristan şi Isolda, Heloise şi Abelard, Perceval şi Blanchefleur, Lancelot şi Ginevra – dragostea i-a inspirat mereu pe autorii din Evul Mediu. Trubadurii propun o artă de a iubi şi elaborează o ,,hartă a tandreţei''. Chiar dacă pentru Biserică dragostea este o pasiune neliniştitoare, care trebuie supravegheată, limitată şi reglementată ritual, ea este omniprezentă: legitimă sau ilegitimă, platonică sau carnală, iubirea îmbracă o mare diversitae de forme. O regăsim în fin’amor, triumfător în secolul al XII-lea, în materialismul robust din fabliaux, în nuvelele îndrăzneţe ale lui Boccaccio şi lirismul lui Petrarca...
Istoric al Evului Mediu specializat în viaţa cotidiană, Jean Verdon realizează o sinteză pasionantă a cunoştinţelor disponibile, pornind de la textele biblice şi patristice, liturgice, de la predici şi alte scrieri teologice, ajungând la marea literatură medievală. Între Confesiunile Sfântului Augustin şi aventurile Cavalerilor Mesei Rotunde, autorul urmăreşte evoluţia sentimentelor şi a sexualităţii pe parcursul unei îndelungate perioade. Şi reuşeşte de multe ori să ne pătrundă.

7. North, Freya. Regulile dragostei / Freya North. –Iaşi: Polirom, 2009. -414 p.
Regulile dragostei (2005) ne prezintă două tinere extrem de diferite, ceea ce nu le împiedică să fie cele mai bune prietene încă din copilărie. Thea Luckmore, o practicantă devotată a terapiei prin masaj, crede în dragoste la modul de-acum demodat – o dragoste unică, defintivă, absolută, ca-n filme. În schimb, Alice Heggarty, o editoare de succes, s-a lăsat întotdeauna condusă de dorinţă, cu toate că n-a avut până la urmă parte decât de lacrimi. La vârsta de treizeci de ani şi la sfârşitul încă unei relaţii dezastruoase, Alice ia decizia să se mărite cu Mark Sinclar, un bun şi vechi amic şi confident, îndrăgostit de ea încă din adolescenţă. În acelaşi timp, o întâlnire pe Primrose Hill stârneşte fiorii mult aşteptatului amor visat de Thea. Saul Mundy pare mitica ei jumătate perfectă. Însă, cu toate că proaspăt căsătorita Alice o îndeamnă stăruitor să-i urmeze exemplul, Thea descoperă că nu-l iubeşte îndeajuns pe Saul încât să accepte ceea ce, după standardele ei morale, este de neacceptat. Iar Alice constată că, de fapt, nici ea nu e chiar atît de dornică să respecte regulile dragostei. Astfel că începe să le calce una câte una...
,,Un roman captivant, făurit din acelaşi material ca viaţa însăşi: din dragoste, sex, fidelitate, pasiune şi prietenie.’’ Glamour

8. Garcia Marquez, Gabriel. Despre dragoste şi alţi demoni / Gabriel Garcia Marquez. –Buc.: RAO, 2006. -156 p.
În 1942, într-o mănăstire din America Latină sînt scoase la lumină rămăşiţele lumeşti ale unei adolescente, Sierva Maria de Todos Los Angeles. Splendida ei podoabă capilară măsoară douăzeci şi doi de metri lungime... Să fie oare această descoperire fructul imaginaţiei înflăcărate a autorului? Reală sau fictivă, ea reprezintă punctul de plecare al unei inedite poveşti de dragoste, desfăşurate pe fundalul pitoresc şi decadent al Cartagenei, la mijlocul secolului al XVIII-lea. Sierva Maria este muşcată la vârsta de douăzeci de ani de un câine. Bănuind-o de turbare sau ca ar fi posedată de diavol, Inchiziţia o trimite la o mănăstire, unde, alături de exorcistul ei, Don Cayetano Delaura, trăieşte o pasiune nebună, distructivă şi, prin urmare, blestemată... Prin această capodoperă situată la cumpăna dintre istorie şi legendă, misticism şi erotism, Gabriel Garcia Marquez depăşeşte graniţele realismului magic. Poezia şi măiestria stilului său transformă aici scena magicianului aventurier într-un iconostas baroc.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu