vineri, 12 februarie 2016

,,În memoria lui Grigore Vieru''

 

În săptămâna dinaintea zilei de naştere a poetului Grigore Vieru, la Biblioteca „Onisifor Ghibu” a fost organizată o expoziţie de fotografii: ,,În memoria lui Grigore Vieru”.

    Poetul ,,a lasăt în urma sa ochi care vor lăcrima veacuri mulţi, oameni care îl adoră, masa de scris şi poeziile sale nemuritoare. Îl plînge codrul, îl plînge Nistrul şi Prutul, îl plînge cerul, îl plînge toată lumea dar lacrimile nu pot şterge amintirea’’. (Anastasia Macagon)
     Grigore Vieru s-a  născut pe 14 februarie, în satul Pererâta, judeţul Hotin (azi raionul Briceni). Licenţiat al Faculţăţii de Filologie şi Istorie a Institutului Pedagogic ,,Ion Creangă’’ (1985).  Se angajează ca redactor la redacția numită revista pentru copii „Scînteia Leninistă”, actualmente „Noi”; ziarul "Tînărul leninist", actualmente "Florile Dalbe" , etc .
        A fost  membru corespondent al Academiei Române, din 1993.
S-a stins din viaţă pe 18 ianuarie 2009, în urma unui accident de maşină, având  parte de funeralii naţionale.

Legământ
Lui Mihai Eminescu
Ştiu: cândva, la miez de noapte,
Ori la răsărit de Soare,
Stinge-mi-s-or ochii mie
Tot deasupra cărţii Sale.
Am s-ajung atuncea, poate,
La mijlocul ei aproape.
Ci să nu închideţi cartea
Ca pe recile-mi pleoape.
S-o lăsaţi aşa deschisă,
Ca băiatul meu ori fata
Să citească mai departe
Ce n-a reuşit nici tata.
Iar de n-au s-auză dânşii
Al străvechii slove bucium,
Aşezaţi-mi-o ca pernă

Cu toţi codrii ei în zbucium.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu