vineri, 30 mai 2014

Zilele FedEx@Hasdeu – organizare şi impresii

De ce se organizează aceste zile?

•   Este o metodă non formală de învățare prin care se colectează și promovează  ideile angajaților.
•    Scopul Zilelor FedEx@Hasdeu: Provocarea reală a angajaților la inovarea activității, ajutându-i să vadă  dincolo de ce este evident și să facă din idei esența activității lor.
•   Ideile sunt motorul progresului pentru că oferă modalități de acțiune !

(Extras din "Caiet metodologic FedEx@Hasdeu", elaborat de Departamentul Studii şi cercetări al BM "B. P. Hasdeu", director, dr. prof. univ. Lidia Kulikovski)

Ghidați și inspirați la acțiune de motivele expuse mai sus am organizat Ziua FedEx la filiala „Onisifor Ghibu” (de fapt a fost scindată în două părţi – jumate de zi marţi, 27 mai şi jumătate de zi miercuri -28 mai, deoarece era planificată o lansare de carte şi trebuia să ne onorăm îndatoririle profesionale).
Și veseli, și îngândurați, inspirându-ne din cărți, Internet și dorințe ale utilizatorilor, expuse de doi voluntari, Constantin Lipcan și Silvia Fetescu, cititori activi ai bibliotecii noastre, am reușit să scoatem la suprafața existenței teoretice cinci idei de proiecte culturale și de agrement, care ar putea fi implementate în activitatea bibliotecii.
Cu multe emoții, dar și intrigați de afla cu ce idei ne vor uimi colegii noștri, în speranța că și proiectele noastre au sorți de izbândă – așteptam a doua zi, joi, 29 mai, deoarece la Biblioteca Centrală a fost organizată etapa de totalizare a Zilelor FedEx@Hasdeu și toate filiale au venit să demonstreze rezultatele muncii lor creative.

Impresii
Am ales să prezentăm ideile noastre în  format vizual –  poster, dar şi în format electronic – în PowerPoint. Am crezut că îi vom „uimi peste măsură!” pe colegi cu ideile noastre, dar iată că nu au fost pe măsura de a se plasa în topul primelor trei apreciate de juriu.

Dar, nu ne întristăm deloc! Nici un piculeţ! De ce?

Deoarece ne bucură roadele muncii noastre: am reuşit să ne organizăm pentru a propune publicului noi activităţi culturale şi de agrement, deoarece vom munci în continuare pentru a implementa aceste proiecte în viitorul cât mai apropiat; am descoperit noi talente ale cititorilor activi ai bibliotecii şi  se conturează tot mai mult constituirea unei echipe de voluntari; ne-am simţit bine în acele clipe de lucru în echipă şi a fost într-adevăr o activitate de team building !
Deci, căutăm noi idei… şi le găsim! Şi nu numai noi. Am fost foarte atentă la ideile expuse de colegele mele. Într-adevăr, au dat dovadă de inspiraţie şi multă ingeniozitate fiecare echipă a filialelor BM „B. P. Hasdeu”. Nu voi face nici o trimitere la cele expuse, deoarece orice apreciere, oricum, include şi un pic de subiectivism.
                                                      















Felicitări tuturor colegelor şi succese în realizarea celor propuse:  proiectelor, programelor de lectură şi divertisment, activităţilor de dezvoltare profesională şi promovare a profesiei de bibliotecar.
Mulţumim Departamentului Studii şi cercetări al BM „B. P. Hasdeu” pentru iniţierea şi organizarea acestui tip de activitate profesională.

Postat de Margareta Cebotari,
bibliotecar principal



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu