Din start a
devenit evident faptul că ediţia a treia a Conferinţei Naţionale a pedagogilor şi-a organizat lucrările
sub un generic motivaţional la acţiune pe termen lung. Conferinţa a fost
organizată de filiala din Moldova a AGIRo (Asociaţia Generală a Învăţătorilor
din România) şi Centrul de Resurse Didactice „Învăţătorul modern”, iar misiunea
acestei asociaţii este formarea competenţelor pedagogului modern. „Succesul
este şi valoarea noastră, iar noi tindem să fim oameni de valoare”, – a fost
îndemnul adresat în cuvântul de salut de către Mariana Marin, preşedinte AGIRoMd, către cei peste o sută de pedagogi reuniţi în Sala Nuciferă a Bibliotecii
„Onisifor Ghibu” cu un singur gând: împărtăşirea experienţei proprii şi cunoaşterea
unor noi bune practici educaţionale şi instructive ale pedagogilor.
Prin conexiunea
Skype a fost prezent la conferință, cu un cuvânt de încurajare și de salut, preşedintele AGIRO, dl Viorel Dolha,
care a ţinut să specifice, că este destul de memorabil faptul că această
Conferinţă are loc în Biblioteca „Onisifor Ghibu” din Chişinău, deoarece
Onisifor Ghibu a fost un binecunoscut pedagog român, militant pentru educaţia
şi învăţământul bazat pe spiritul naţional, iar în acest an se împlinesc 100 de
ani de la Marele Congres al Pedagogilor din România (1914, Suceava), la
lucrările căruia a luat parte şi Onisifor Ghibu.
Comunicările au
fost pe măsura aşteptărilor, fiind prezentate şi elucidate mai multe opţiuni ale corelaţiei profesor
– elev: formarea copilului nu trebuie grăbită, dar nici lăsată în voia
sorţii; profesorul trebuie să se regăsească în elev şi viceversa (efectul de
oglindă); doar un profesor competent poate forma un elev competent; profesorul
nu trebuie să fie doar furnizor de informaţii, ci un formator al personalităţii
elevului; fără pasiune faţă de profesie – nu trebuie de intrat în clasa de
elevi; în clasă nu se învaţă ştiinţe – se învaţă însăşi viaţa.
Dezvoltarea
informaţională este fulgerătoare, trebuie de reuşit de ţinut pasul în rând cu
noile teorii şi practici pedagogice, argumentul fiind foarte simplu: după cum
ne îmbrăcăm tot timpul altfel, terbuie şi să ne gândim mereu altfel.
În susţinerea
acestui postulat, participanţii la conferinţă au fost antrenaţi într-un
training organizat de „Academia Nicolae Dumitresscu”, specializată anume în
desfăşurarea unor astfel de acţiuni formative.
După implicarea în mai multe exerciţii, discuţii, dialoguri, jocuri creative etc., participanţii au fost de acord cu concluziile emise de formatori: orice idee trebuie susţinută, încurajată, ideile frumoase sunt apoi transformate în viziuni pentru a fi ulterior realizate. Iar aceasta depinde de noi, de fiecare în parte şi de comunitatea socială în care trăim.
Aşteptăm ca procesul de învăţare să înceapă de la profesor? Greşit! Trebuie sî înceapă de la elev – de la conştientizarea necesităţii studiului pentru viaţa şi soarta sa!
După implicarea în mai multe exerciţii, discuţii, dialoguri, jocuri creative etc., participanţii au fost de acord cu concluziile emise de formatori: orice idee trebuie susţinută, încurajată, ideile frumoase sunt apoi transformate în viziuni pentru a fi ulterior realizate. Iar aceasta depinde de noi, de fiecare în parte şi de comunitatea socială în care trăim.
Aşteptăm ca procesul de învăţare să înceapă de la profesor? Greşit! Trebuie sî înceapă de la elev – de la conştientizarea necesităţii studiului pentru viaţa şi soarta sa!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu