Trainingul nr 2
: Comunicarea în afaceri şi „afacerea” comunicării
Programul informaţional/formativ cu genericul „JuniorBildungs” a întrunit astăzi un nou grup de elevi de la Liceul „Vasile Vasilache” doritori de a participa la al doilea training: Comunicarea în afaceri şi „afacerea” comunicării.
Reamintim că scopul acestor activităţi este de a-i informa pe adolescenţi despre diverse profesii, despre importanţa modelării unui comportament socio-profesional de succes.
Tema propusă pentru acest training a fost una complexă, care subordona practic interacţiunea dintre două domenii de activitate – businessul şi comunicarea – de aceea a fost foarte binevenită implicarea în realizare a unei persoane care deţine cunoştinţe şi studii în ambele domenii – Maria Rotaru, licenţiat în economie (ASEM) şi magistru în filologie (USM).
După
etapele de prezentare a scopului şi obiectivelor acestui training, a urmat o
expunere bine structurată şi laconică a unor aspecte importante, după cum urmează:
tipurile comunicării în afaceri, formele şi mijloacele de comunicare cu
publicul, cu partenerii, intra-organizaţional. Mai detaliat adolescenţii au
fost informaţi despre unele secrete ale comunicării în afaceri (fiind
prezentate doar 10), cum se formează şi care este forţa brand-ului în afaceri, importanţa persuasiunii (artei de a
convinge) etc. Aici le-a fost atrasă atenţia viitorilor oameni de afaceri, atât despre impactul pozitiv în obţinerea
succesului (dacă cunoaştem aceste reguli) cât şi al celui negativ (dacă nu dispunem de cunoştinţe în
domeniul comunicării în afaceri).
Pentru o mai bună înţelegere a informaţiei, au fost utilizate şi alte forme de prezentare: dialog interactiv, exerciţii de promovare a unui brand, exerciţii de accentuare a cuvintelor în comunicare şi importanţa atenţiei la cuvintele pe care le rostim.
Tot
odată a fost relatată şi importanţa unei
comunicări scrise în afaceri, corespondenţa oficială având nişte rigori bine determinate.
Pentru
o ulterioară studiere, la domiciliu, adolescenţii au primit unele flaiere
informaţionale: Comunicarea
intra-organizaţională: tipuri, forme, mijloace ; Câteva secrete ale comunicării
în afaceri ; Norme de redactare a scrisorii oficiale ; Zece condiţii
indispensabile corespondenţei de afacere.
Feed-backul
activităţii, ne dovedeşte că dna Maria Rotaru a reuşit să-i impresioneze pe
participanţi cu stilul bine gândit al expunerii informaţiilor, pe care absolut toţi le-au considerat utile
pentru ei pe viitor. Ei au mai remarcat că discursul le-a părut şi mai
interesant/atractiv graţie bunăvoinţei
şi zâmbetului cald al moderatoarei, şi
că vor ţine cont, şi ei, de importanţa
unui zâmbet în comunicarea eficientă.
Adolescenţii au fost interesaţi
să consulte unele volume de carte din colecţiile bibliotecii noastre, propuse
în cadrul expoziţiei „Comunicarea este impulsul dezvoltării”.
Înmânarea Certificatului şi multe mulţumiri trainerului Maria Rotaru,
pentru această oră informaţional / formativă de excepţie!
COMUNICAREA ÎN AFACERI ŞI „AFACEREA” COMUNICĂRII
Listă
bibliografică de recomandare
din colecţiile Bibliotecii „Onisifor Ghibu”
- Beckwith, Harry. Ce
doresc clienţii noştri : Ghid pentru dezvoltarea afacerii / Garry Beckwith
; trad, de Kiki Vasilescu. – Iaşi : Polirom, 2007. – 270 p.
- Bruce, Andy. Cum să gândim strategic / Andy
Bruce, Ken Langdon ; trad. de Mihai Dan Pavelescu. – Bucureşti : Ed.
Enciclopedia RAO, 2001. – 72 p.
- Caluschi, Cezar. O nouă frontieră: comunicarea directă
: Studiu extins de caz / Cezar Galuschi. – Iaşi : Polirom, 2006. – 255 p.
– (Comunicare şi relaţii publice).
- Chandler, Steve. 9 minciuni care vă
înfrânează afacerea… şi adevărul care o va elibera / Steve Chandler, Sam
Beckford ; trad. de Daniel Duncă. – Bucureşti : Ed. Curtea veche, 2006. –
234 p.
- Din start cu idei
optime pentru afaceri : Ghid pentru antreprenori, instructori şi
consultanţi / alcăt. : Ludmila Bilaş, Silvia Spătaru. – Ch., 2003. – 76 p.
- Goddard, Angela. Marca produsului
// Goddard Angela. Limbajul publicităţii. – Iaşi, 2002. – P. 121-151
- Gortolomei,
Valentina. Planificarea în afaceri : Ghid pentru antreprenori,
instructori şi consultanţi / Valentina Gortolomei, Corina Roman, Angela
Solcan. – Ch., 2003. – 96 p.
- Heath, Chip. Idei cu
impact garantat : De ce unele idei supravieţuiesc, iar altele
dispar / Chip Heath, Dan Heath ; trad.: Carmen Neacşu. – Bucureşti : Ed.
Curtea, 2008. – 340 p.
- Heller, Robert. Cum să vindem / Robert Heller ;
trad. de Radu Paraschivescu. – Bucureşti : Ed. Enciclopedia RAO, 2000. –
72 p.
- Horowitz, Adam. Gafe
epocale din istoria afacerilor / Adam Horowitz. – Bucureşti : Codecs, 2005.
– 180 p.
- Hristache, Diana.
Comunicare în afaceri / Diana Hristace ; Acad. de Studii Econ. Bucureşti,
Facultatea de Econ. Generală, Catedra de Comunic. şi Doctrine Economice. –
Bucureşti : Ed. ASE Bucureşti, 2002. – 100 p.
- Ionescu, Gh. Cultura
afacerilor : Modelul american / Gh. Ionescu. – Bucureşti : Ed. Economică,
1997. – 420 p.
- Libaert, Thierry.
Planul de comunicare / Thiery Libaert ; trad. de Aliza Peltier. – Iaşi :
Polirom, 2009. – 260 p. – (Relaţii publice şi publicitate).
- McEwen, William J.
Forţa brandului / William J. McEwen ; trad. de Veronica Golub. –
Bucureşti : ALLFA, 2008. – 170 p.
- Moldoveanu, Maria.
Informaţie şi comunicare // Moldoveanu Maria. Ştiinţa afacerilor / Maria
Moldoveanu, Emilian Dobrescu. – Bucureşti, 1995. – P. 83-99.
- Oprea, Dumitru.
Comerţul electronic – prima treaptă a afacerilor electronice // Oprea Dumitru.
Sisteme informaţionale pentru manageri / Dumitru Oprea, Gabriela Meşniţă.
– Iaşi, 2002. – P. 253-293.
- Popescu, Dan.
Comunicarea în afaceri // Popescu Dan. Conducerea afacerilor / Dan Popescu,
Iulia Chivu. – Bucureşti : Ed. Econimică, 1998. – P. 109-125.
- Porojan, Dumitru.
Planul de afaceri / Dumitru Porojan, Cristian Bişa. – Bucureşti : Casa
de Ed. Irecson, 2002. – 376 p.
- Ridderstrale, Jonas.
Funky Business / Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom ; trad. de
Cristian Ionescu. – Bucureşti : Publica, 2007. – 310 p.
- Steight, Steve. Cum
să trecem la e-bussiness / Steve Steight ; trad. de Adriana Cerkez. –
Bucureşti : Ed. Enciclopedia RAO, 2002. – 74 p.
- Stutely, Richard.
Planul de afaceri perfect / Richard Stutely ; trad. de Rodica Leviţchi. –
Ch. : Ed. ARC, 2001. – 358 p.
- Trevisani, Daniele.
Psihologia marketingului şi a comunicării / Daniele Trevisani ; trad.
de Corina Doroga. – Bucureşti : Irecson, 2007. – 270 p.
Elaborat de Margareta Cebotari,
2014.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu