Profesorii sunt creatorii celorlalte profesii
„Profesorul este ca o
lumânare
care îi luminează pe
alţii,
consumându-se pe sine”.
Giovanni
Ruffini
Cerchez, Nicolae I. Didactica
specialităţilor agricole / Nicolae I. Cerchez; pref. de acad. Valeriu D. Cotea.
– Iaşi : Polirom, 2005. – 288 p.
Transformările
actuale pun tot mai acut problema modernizării agriculturii, dezvoltării rurale
şi protecţiei mediului, ceea ce necesită o formare şi organizare atentă,
continuă şi eficientă în procesul de implementare a ştiinţelor agricole în
sfera producţiei şi a vieţii rurale. În
acest sens, lucrarea pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi instrumentele
de acţiune şi căile practice de formare profesională.
Cristea,
Sorin. Teorii ale învăţării: modele de instruire / Sorin Cristea. – Bucureşti :
Ed. Didactică şi Pedagogică, 2005. – 192 p.
Cartea
reprezintă rezultatul lecturilor angajate special la nivelul unor texte
fundamentale, citate şi evocate în literatura de specialitate. Autorul
valorifică studiile publicate anterior, restructurate, dezvoltate şi completate
în contextul acestei cărţi. Teoriile învăţării ocupă un spaţiu important în
programele de perfecţionare ale cadrelor didactice. Astfel, constituind una
dintre resursele care fundamentează psihologic procesele şi produsele curriculumului.
Enache, Roxana. Marketing educaţional /
Roxana Enache, Alina Brezoi, Alina Crişan. – Iaşi : Institutul European, 2013.
– 158 p.
Lucrarea propune
parcurgerea unor aspecte practice ale marketingului educaţional, supunând
atenţie cititorului un studiu de caz ce conţine un plan de marketing şi de
management realizat de o unitate şcolară. Prin problematica abordată, volumul
se adresează cititorilor preocupaţi de dezvoltarea personală în domeniul
managementului şi marketingului educaţional.
Iucu, Oana. Didactica ştiinţelor
juridice şi administrative / Oana Iucu. – Iaşi : Polirom, 2007. – 240 p.
O lucrare comprehensivă de metodica predării ştiinţelor juridice şi
administrative, ce acoperă întreaga tematică a cursurilor cu aceeaşi titulatură
introduse la facultăţile de drept şi cele de administraţie publică. Sunt
prezentate în maniera sistematică şi ilustrate cu exemple toate componentele
didacticii, cu aplicare la ştiinţele juridice şi administrative.
Negovan, Valeria. Psihologia învăţării –
forme, strategii şi stil / Valeria Negovan. – Bucureşti : Ed. Universitară,
2007. – 279 p.
Lucrarea se
adresează mai ales studenţilor de la facultăţile de psihologie, dar şi celor
care continuă să înveţe pentru a face faţă provocărilor din ce în ce mai
complexe ale vieţii.
Pâslaru, Vlad. Principiul pozitiv al
educaţiei : studii şi eseuri pedagogice /Vlad Pâslaru. – Chişinău : Civitas,
2003. – 320 p.
Volumul include
cele mai reprezentative lucrări ale autorului din perioada edificării unui
învăţământ naţional şi democratic în Moldova. Cartea are o valoare
istorico-pedagogică, reconstituind evenimente şi activităţi semnificative care
au format temelia educaţiei şi învăţământului în R. Moldova.
Sălăvăstru, Dorina. Psihologia educaţiei
/ Dorina Sălăvăstru. – Iaşi : Polirom, 2004. – 288 p.
Profesorul trebuie să găsească cele mai potrivite căi de comunicare şi de
influenţare a personalităţii elevilor. Dorina Sălăvăstru răspunde explicit, cu
argumente şi soluţii, oferind studenţilor şi cadrelor didactice o teorie
structurată pe un fundament practic, aliniată ultimelor noutăţi în materie de
politica educaţională. „Psihologia educaţiei” completează în mod fericit
volumul realizat anterior de Catedra de Psihologie a Universităţii „Al. I.
Cuza” din Iaşi („Psihologie şcolară”, A. Cosmovici şi L. Iacob, coordonatori),
ambele constituind instrumente de lucru ce nu trebuie să lipsească din
biblioteca unui specialist.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu